Typy dopasowań słów kluczowych w Google Ads - które wybrać?

Typy dopasowań słów kluczowych w Google Ads - które wybrać?
Marketing internetowy wymaga przemyślanego działania. Kampania Google Ads musi bazować nie tylko na perswazyjnych komunikatach, ale powinna też zawierać odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Tylko wtedy reklama PPC przyniesie oczekiwany rezultat. Jakie można stosować dopasowania fraz i które okażą się najlepsze? Sprawdź!

Czym jest słowo kluczowe?

Jest to wyraz, a najczęściej ciąg wyrazów, które internauta wpisuje w wyszukiwarkę, chcąc znaleźć stronę z interesującymi go usługami lub produktami. To dzięki nim użytkownik uzyskuje odpowiedź. Żeby reklamy PPC były efektywne, osoba odpowiedzialna za ich planowanie musi dobrze przewidzieć wyrażenia, jakimi posłuży się potencjalny klient, a następnie wpleść je w treści. Wtedy odbiorca będzie miał szansę trafić na promowaną witrynę, a nie należącą do konkurencji.

Budowa fraz a kampania Google Ads

Przy projektowaniu kampanii Google Ads można wykorzystać różne rodzaje fraz. Mogą być ogólne lub przybrać rozbudowane formy, w których główny człon jest doprecyzowany. Podstawowe słowo kluczowe to np. "buty skórzane", a to drugie to choćby "buty skórzane męskie/czarne/za kostkę" itp. Ich dopasowanie powinno uwzględniać ofertę, jaka dostępna jest w sklepie. Nierzadko wskazane jest stosowanie dwóch wariantów. Dobór fraz sprawia, że reklama PPC trafia do szerszego lub węższego grona odbiorców. Specjaliści mają do dyspozycji specjalne programy, które nie tylko wybierają konkretne ciągi wyrazów kluczowych, ale także zmieniają ich stosowanie w zależności od aktualnej potrzeby. Właśnie ta funkcja określana jest dopasowywaniem fraz, które odbywa się z wykluczeniem tych zbędnych. Ręczna praca byłaby niezwykle czasochłonna.

Dopasowanie ścisłe

Ma charakter wąski, nastawione jest na używanie konkretnych zwrotów i ich zbliżonych odmian (uwzględnia np. inną liczbę, przypadek czy błąd pisowni). Ich minusem jest trafienie do węższego grona odbiorców, ale za to olbrzymim plusem wysoka jakość działania gwarantują bardzo zadowalający współczynnik klikalności. Kampanie Google Ads oparte na nich, zapewnią dużą liczbę odwiedzin strony.

Dopasowanie do wyrażenia

Drugim typem jest dopasowanie do wyrażenia, które uwzględnia zapytania użytkowników np. z innym szykiem, niż wskazano we frazie lub doprecyzowane o dodatkowe określenia (np. tanie, zielone, wytrzymałe itp.). Takie reklamy PPC dotrą do szerszego grona klientów, ale najpewniej nie przyciągną do sklepu tylu użytkowników, co te, bazujące na selekcji ścisłej.

Jaką technikę wybrać? Daj dowolność fachowcowi!

Decyzja dotycząca tego, jak dopasowywać słowa kluczowe, nie jest łatwa. Proces ten jest wielowymiarowy i trudno o jednoznaczną odpowiedź. Najkorzystniej jest stosować zmienne dopasowania. Dlatego optymalnie jest powierzyć prowadzenie Adsów fachowcom. Warto wybierać doświadczonych specjalistów.